_ فرش ماشینی معمولی ( انواع ایرانی، خارجی و آکرلیک)

_ فرش ماشینی درجه یک ( پشم، ابریشم گونه، فانتزی: ایرانی، ترک و بلژیکی و …)

فرش های ماشینی در ایران اگر چه ظاهری بسیار نزدیک به فرش های دستبافت دارند ولی ساختاری کاملا متفاوت داشته و روش شستشو و تجهیزات مورد نیاز آن، مغایر با فرش دستبافت می باشد. شستشو و نظافت فرش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و رعایت اصول و قواعد خاص  آن سبب خواهد شد تا فرش کیفیت اولیه خود را از دست نداده و حتی الامکان خصوصیات ظاهری و ساختمانی خود را حفظ کنند.

این نوع از فرشها با جنسهای مختلفی برای کاربردهای متفاوتی تولید می شوند.چنانچه در تولید آنها از الیاف با کیفیت استفاده شود و کنترل کیفی مناسب در هنگام تولید و پردازش اینگونه از فرشها صورت گیرد و همچنین با نگهداری اصولی از آن در حین استفاده، جلوگیری از رسیدن رطوبت به آن و در نهایت مهمترین نکته شستشوی اصولی سبب افزایش عمر فرش ماشینی می‌شود.

فرشهای ماشینی به دلیل استفاده از مواد اولیه مصنوعی و داشتن مواد پلاستیکی در گره ها و تارو پود،ذرات خاک و گرد وغبار را بیشتر از سایر فرشها در خود نفوذ داده و باعث کدر و تیره شدن ظاهر فرش می‌شود بنابراین باید در شستشو، متد خاص و منطبق با ویژگی های ظاهری و ساختاری آنها رعایت شود. امروزه دردنیا بدین منظور ماشین آلات مخصوصی طراحی شده که عملیات شستشوی فرش ماشینی را با بهترین کیفیت و بدون هیچ گونه صدمه ای به آن با سرعت بالا انجام می دهد. خط مکانیزه شستشوی و خشک کن فرش ماشینی در شرکت فرش قرمز با این ماشین آلات تجهیز گردیده است.

شستشوی فرش ماشینی در شرکت فرش قرمز در دو گروه فرشهای ماشینی معمولی و فرشهای ماشینی درجه یک ارائه می‌شود که هر کدام از آنها مراحل خاص خود را دارا می‌باشند.

نکته:

باید متذکر شد که از مواد شوینده موجود در منازل جهت شستشوی فرش استفاده نکنید. برای شستشوی فرش مواد شوینده خاصی وجود دارد که کاملا خنثی بوده و فاقد ترکیبات اسیدی و یا قلیایی شدید می‌باشند. در کارگاههای قالیشویی معتبر از این مواد شوینده مناسب برای شستن فرشهای شما استفاده می‌گردد.