رطوبت و فرش

برای شستشوی فرش از خدمات شرکت‌های معتبر قالیشویی و دارای مجوز استفاده کنید. شستشوی غیراصولی و استفاده از مواد شوینده‌ی اسیدی یا قلیایی باعث آسیب دیدن فرش خواهد شد. پس از شستشوی فرش توسط قالی‌شویی یا پس از مرطوب شدن فرش به هر دلیل، مطمئن شوید که رطوبت فرش به طور کامل از بین برود زیرا وجود رطوبت در فرش به طور مرتب باعث پوسیدگی الیاف آن می‌شود
آب مهم ترین و بهترین ماده برای تمیز کردن فرش و لکه برداری جزیی فرش است. رها کردن فرش به صورت مرطوب برای هر فرشی خطرناک است. حتی فرش هایی که ثبات رنگی بالایی دارند در صورت مرطوب ماندن،ممکن است رنگ پس بدهند و در صورت تداوم پوسیده میشوند.اگر فرش خیس شد، سریع آن را خشک کنید. میتوان آن را در هوای آزاد پهن کرده تا خشک شود یا اگر هوا سرد بود، میتوان از سشوار استفاده کرد. اما بهتر است به این نکته توجه کنیم که قبل از هر عملی بهتر هست تا جای ممکن آب نفوذ کرده در فرش را از آن خارج کنیم.

 

??چند نکته مهم و کلیدی در رابطه با شستشوی فرش بویژه فرش دستباف:

۱-از شستشوی فرش با آب گرم پرهیز نمایید و سعی کنید آب مصرفی سرد باشد.

۲-فرش را درسایه شستشو کنید و دقت کنید زمینی که فرش برای شستشو بر روی آن پهن می شود گرم نباشد.

۳-اگر به هر دلیلی از مواد شیمیایی در شستشو کمک میگیرید, حتما آن را بطور یکنواخت و با غلظت یکسان در شستشوی سطح فرش بکار بگیرید.

۴-اگر احتمال میدهید که رنگ فرش شما ثبات کافی را ندارد, حتما از محلول نسبتا ضعیف هیدرو سولفیت در آب کمک بگیرید تا رنگ های اضافی و جدا شده از پرزها را از فرش بزداید.

۵-هنگام شستشو بویژه در هنگام آبگیری, جهت خواب پرزها را رعایت کنید.

۶-سعی کنید مدت زمان شستشوی فرش را به حداقل ممکن کاهش دهید و هرچه توان دارید فرش را آبگیری کنید.

۷-هیچ وقت فرش را بصورت لول یا تا شده برای خشک شدن رها نکنید و در, صورت امکان برای خشک شدن فرش آن را پهن کنید.

۸- و در نهایت بهترین راه و روش برای پاکسازی و شستن فرشهای شما، قرار دادن این مسئولیت خطیر بر عهده یک قالیشویی معتبر میباشد. تا توسط افراد و نیروی مجرب‌، فرش شما تمیز و مبرا از هر عیب و ایرادی تحویل داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *