برای خرید فرش در تهران به کجا برویم؟

خرید فرش  یکی از سخت ترین کارهای هر فردی در زندگی می تواند باشد، از طرفی عمل راحتی می تواند تلقی شود در صورتیکه  با انواع فرش آشنا و اطلاعات کافی داشته باشید،در اینصورت خیلی راحت و در مدت زمان کمی می توانید خرید خود را انجام دهید. همانطور که می دانید فرش ایرانی در دنیا قدمت طولانی دارد و شهر زیادی در ایران زبانزد تولید فرش های مخصوص به خود هستند شهرهایی مانند تبریز،مراغه، اصفهان، مشهد، کرمان، کاشان، همدان، سیستان و غیره. همچنین  فرش ها را براساس طرح هایشان می توان طبقه بندی کرد: طرح آثار باستانی، طرح شاه عباسی، طرح اسلیمی، طرح اقتباسی، طرح افشان، طرح واگیره ای، طرح بته ای، طرح درختی، طرح ترکمن، طرح شکارگاهی، طرح گل فرنگ، طرح قابی، طرح گلدانی، طرح ماهی درهم، طرح محرابی، طرح هندسی، طرح ایلی، طرح محرمات و طرح تلفیقی. معرفی هرکدام از این طرح ها خود نیازمند یک مقاله جدا می باشد .

مسلما شناخت تکنیکی فرش، کار هرکسی نیست و نیازمند این است که حتما یک کارشناس فرش در هنگام خرید نیز با شما باشد. لذا  این سوال همیشه وجود دارد که از کجا فرش خود را خریداری کنیم. در اغلب شهرهای کوچک می توان به بازار اصلی آن جا رفت یا فروشگاه هایی که در زمینه فروش فرش اقدام می کنند. اما در شهرهای بزرگ مکان های متعددی نیز وجود دارد. هدف ما در این مقاله شهر تهران است.

مکان های خرید فرش در تهران

مسلما اولین مکانی به ذهن هرکسی می رسد، بازار بزرگ تهران است. بازار یکی از قدیمی ترین و ارزانترین مکان ها برای خرید فرش می باشد. برای دسترسی به بازار فرش باید به 15 خرداد بروید. برای دسترسی راحت تر می توانید از مترو استفاده کنید. مترو 15 خرداد یا مترو خیام. مترو خیام به بازار فرش نزدیک تر است. فقط نکته خیلی مهم این است که ساعت کاری بازار از ده صبح است یعنی زودتر از ان اگر بروید، اکثر مغازه های آن جا هنوز باز نکرده اند.

همچنین مولوی هم یکی دیگر از مکان هایی است که شما می توانید در آن جا اقدام به خرید فرش کنید.  یکی از مزیت های بازار این است که انواع فرش ماشینی را می توانید با قیمت های متنوع و حتی ارزانتر از فروشگاه های بیرونی تهیه کنید، فقط به علت اینکه مغازه های زیادی وجود دارد، ممکن است تصمیم گیری در هنگام خرید سخت باشد، پس کاملا دقت کنید. بعضی از فروشگاه ها فقط به صورت عمده فرش خود را به فروش می رسانند.

مکان دیگر شهر فرش است. شهر فرش یکی از بزرگترین فروشگاه های بزرگ فرش در تهران می باشد که دارای دو شعبه می باشد. شعبه اصلی آن در جاده کرج و شعبه دوم آن پایین تر از میدان حر می باشد. در این فروشگاه شما مانند بازار می توانید انواع فرش مانند فرش کودک، گلیم، گبه، مدرن، کلاسیک و غیره را پیدا کنید و همچنین یک کارشناس کاملا در آنجا حضور دارد و شما را از اول تا آخر کاملا راهنمایی میکند.

مکان دیگر، آقای فرش است. آقای فرش همانند شهر فرش است و در آنجا انواع فرش ماشینی و دستباف و همچنین تابلو فرش در طرح ها و اندازه های مختلف به فروش می رود. همچنین شما می توانید از کارشناس مربوطه آن برای راهنمایی نیز کمک بگیرید. آقای فرش در بلوار آیت الله سعیدی، بازار مبل یافت آباد قرار دارد.

همچنین در خیابان ولیعصر و سهروردی می توانید انواع فروشگاه های فرش معروف را  پیدا کنید (مانند فرش عظیم زاده) . در خیابان سهروردی فرش های فانتری بیشتری را می توانید مشاهده کنید. اگر سمت پاسداران سکونت دارید، انواع فروشگاه های فرش معروف و مختلفی در نزدیکی شما قرار دارند.

چند مورد را باید در نظر بگیرید. اول اینکه اگر قصد خرید از فروشگاه معروف را دارید که به منزل شما دور است، بعضی اوقات هزینه حمل نیز با خود شما می باشد. پس تا می توانید از فروشگاه نزدیک محل خودتان خرید کنید که از نظر قیمت به صرفه تر می باشد. البته بعضی از فروشگاه ها نیز ارسال فرش به صورت رایگان انجام می دهند.

البته یک راه پیدا کردن فروشگاه های فرش در تهران نیز استفاده از دایرکتوری های معرفی مشاغل در تهران است مانند کتاب اول یا تهران 118. همچنین می توانید از دوستان یا آشنایتان که به تازگی فرشی را خریداری کرده اند، نیز سوالاتی را بپرسید.

4 thoughts on “برای خرید فرش در تهران به کجا برویم؟

  1. سلامت says:

    فرش علاوه بر زیبایی باید از مواد اولیه مرغوبی نیز بهره ببرد. موادی که طول عمر فرش را بالا برده و بدلیل کیفیت پایین آن مشکلی برای سلامت افراد خانواده ایجاد نمی کند. باتحقیق بسیار باید اقدام به خرید فرش کرد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *